Майбутнім пенсіонерам, Пенсіонерам, Консультантам
Самостійний Розрахунок Пенсії
Експрес-аналіз
розміру пенсії
Пенсійний
калькулятор
Калькулятор
недержавної пенсії

Новини

  • Головна
    Головна Тут ви можете знайти всі повідомлення в блозі на сайті.
  • Блогери
    Блогери Пошук вашого улюбленого блогера з цього сайту.

Як правильно скаржитись

Поскаржитися на свавільного чиновника – святе діло. Особливо, якщо ви переконані, що чиновник з Пенсійного фонду неправильно призначив вам пенсію. Хтось поскаржиться дружині на кухні, хтось вийде зі своїм «фе» на лавку до під’їзду. І це все буде дуже емоційно. Але не конструктивно. Бо вам же не просто хочеться привселюдно затаврувати чиновників. Вам хочеться мати результат: домогтися «правильної» пенсії і покарати фондівських зловмисників. Тому боротьбу з чиновником треба починати серйозно і не розмінюватися на мітинги із сусідами.

Просто дзвінок начальнику начальника нічого не дасть – його до справи не підшиєш. Якщо вам дуже хочеться провести «телефонну боротьбу» на найвищому рівні, дзвоніть на гарячу лінію ПФУ або Кабміну – тоді ваш дзвінок зафіксують наведені вами факти за потреби перевірять і навіть, знову ж таки, за потреби, надішлють вам письмову відповідь.

Прогрес сьогодні дозволяє писати електронні листи, знаходити сторінки потрібних чиновників хоч у Твіттері, хоч у Фейсбуці, хоч Вконтакті. У самого Президента є такі сторінки – можна написати. Хай знає.

Однак досвід бувалих пенсіонерів засвідчує: скарги краще надсилати в інстанції рекомендованим листом – щоб мати підтвердження того, що ви писали, а чиновники отримали написане. Про всяк випадок: раптом ваш лист стане початком довгої епопеї «в пошуках правди».

Коли написаний вами лист потрапляє в інстанцію – районне чи обласне управління фонду або й центральний апарат ПФУ, прокуратуру, Кабінет міністрів, Адміністрацію Президента, Верховну Раду, він отримує статус «звернення громадянина». У відповідних підрозділах цих установ з ним починають працювати – так, як велить закон «Про звернення громадян». Правда, за певних умов. В інстанціях не розглядають анонімних листів – отож, панове, підписуйтеся. Інакше ви не скаргу напишете, а кляузу, яку викинуть у сміття. Не піде в «роботу» й лист від недієздатної особи, по-простому – божевільної. Звичайно, встановити чиюсь недієздатність за листом не завжди можливо і в таких справах багато туману. Але пам’ятайте: від прочитання вашого листа у чиновника не повинно виникнути враження, що він отримав «пасквіля від божевільного». Візьміть себе в руки, і, складаючи скаргу, уникайте занадто експресивної лексики і зворотів. Викладайте свої аргументи не так, як сусід у пункті здачі склотари. Краще буде, якщо ви не впевнені у власних силах і хисті написати скаргу, звернутися до юристів. Ті вже постараються відпрацювати гонорар.

А от тепер про те, що відбувається «за кулісами». Навіть якщо на конверті в рубриці «отримувач» ви зазначите: Петро Порошенко або Арсеній Яценюк, ні президент, ні прем’єр особисто вами не перейматимуться. Справа в тому, що якому б високому чиновнику ви не надіслали свою скаргу, рано чи пізно вона ляже на стіл рядового працівника пенсійного фонду у вашому рідному районі. Нічого не поробиш – правила такі. Надіслали ви, наприклад, лист Порошенку. Як це не прикро, але Петро Олексійович про нього нічого ніколи не дізнається: хлопці з АП лист ваш зареєструють і направлять щодо нього запит в центральний апарат ПФУ. Звідти, вже від центрального апарату, запит надійде на головне управління фонду у вашій області. Далі – у ваше районне управління. Кожна інстанція буде опрацьовувати ваше звернення стільки, скільки їй дозволяє закон – від 10 днів до одного місяця. І чим вища інстанція, до якої ви звернетеся, тим довше вам треба буде очікувати відповіді. (бо поки з АП справа дійде до райуправління, а звідти назад до АП через ті самі проміжкові інстанції – ого-го, скільки часу мине!). І відповідь цю (її «рибу») готуватиме працівник вашого ж таки рай управління (як і на ваші звернення на гарячі лінії). І підготує так, щоб не підставити себе, звичайно ж. Чи багато правди ви знайдете в такому випадку – велике запитання.

Ні, тобто якщо ваша ситуація у скарзі виглядає абсолютно кричущою, головне управління або й центральний апарат ПФУ зробить запит у райуправління на вашу пенсійну справу, тамтешній чиновник особисто перерахує вашу пенсію.І одне з двох – або ви переможете, або вам доведуть, що ви злісний борзописець і ввели в оману відповідальних працівників багатьох держустанов.

Чи означає це, що ви не повинні скаржитися? Зовсім ні. Ви маєте за законом право на скаргу. Використайте його. Але конструктивно: виправляти помилки краще там, де їх і припустилися, у своєму ж райуправлінні або в області. Скоріше буде. Особливо, якщо ви підкріпите письмове звернення особистим візитом в управління. В район чи область приїхати простіше, ніж в Адміністрацію Президента, погодьтеся. Та й почують вас там скоріше. Принаймні, на поріг пустять.

До речі, візит у фонд на так званий особистий прийом громадян – дієвий спосіб поскаржитися начальникові – він безпосередньо під час прийому може перевірити правильність призначеної вам пенсії. Або хоча б «запустити машину» цієї перевірки.

Якщо ж дзвінки, особисті прийоми і листування вас не задовольнили, і скаржитися після них хочеться ще більше, залишається одне – суд. В суд, як відомо, приймають будь-які скарги. І суд для управління фонду – то не якийсь там пенсіонер Іван Іванович, а таки клопіт. Працівники управління побігають в суд не один раз. Хоч мала – а для вас втіха. А там, дивись, суд і рішення прийме на вашу користь. Бо всяке в житті буває. Хороше – теж.

І два слова про прокуратуру. Можна скаржитися і туди. Але прокуратура теж направляє вашу скаргу в управління фонду. І відповідь на свою скаргу в прокуратуру громадяни, зазвичай, отримують від райуправління.

Словом, робіть, панове, свій вибір. Скаржтеся так, щоб мати результат. Якщо твердо переконані, що стали жертвою несправедливості.

До речі:

Телефон урядової гарячої лінії:0-800-507-309

Телефон гарячої лінії ПФУ: 0-800-503-753

Електронна пошта ПФУ: pfu@gov.ua

Електронна пошта Мінпраці: info@mlsp.gov.ua

Коментарі

  • Лидия
    Лидия 19 листопада 2017

    Доброго дня! Чоловік помер в 2007р.,в цей період син навчався в інституті на денній формі, чи він мав право одержувати пенсію ? І ще одне : в даний момент його звільнили з роботи,він не працює, не може він одержати пенсію батька? Я пенсіонерка за віком. Дякую за відповідь.

  • Для створення коментарів увійдіть або зареєструйтесь